Parametr určuje typ brzdy na zadním kole.
Flexi Fender je nášlapná brzda, která zároveň slouží jako blatník. Tento blatník je vyroben z jednoho kusu pružné oceli a je rovnou přišroubován k stupátku koloběžky. Tato brzda je nejlevnější a nejvíce namáhána.
Nášlapná brzda slouží zároveň jako blatník, který je pomocí osy s pružinkou připevněn k rámu koloběžky. Jde o nejrozšířenější typ brzy u skládacích koloběžek.
V-Brake brzda je ovládána páčkou z řídítek. Lanko je vedeno přímo k ramínku brzdy a brzdný účinek tak je velice efektivní a dobře dávkovatelný.
Cantilever je označení pro předchůdce "Véčkových" brzd. Lanko je vedeno k táhlu, přes které prochází lanko spojující ramínka brzd. Brzdný účinek je mnohem nižší, než u V-Brake.
U-Brake je předchůdce brzdy typu Cantilever. Jde o nejzákladnější model brzdy, kdy se konstrukce ve tvaru písmene "U" rychle zanáší například bahnem. Brzdný účinek je podobný brzdám Cantilever.
Kotoučová brzda má mnohem vyšší brzdný účinek, než jakákoliv jiná, ráfková brzda. U koloběžek se kvůli zachování nízké hmotnosti, používají mechanické brzdy. U mechanických brzd je ovládán pouze vnější pístek a vnitřní pístek se musí velice přesně a v pravidelných intervalech seřizovat, jinak může dojít k ohnutí brzdového kotouče. Účinek brzd je také nižší, než u hydraulických brzd používaných na jízdních kolech.
Kombinace nášlapné + přítlačné brzdy se používá u vyšších modelů skládacích koloběžek, kdy je brzdný účinek nášlapné brzdy podpořen malou, přítlačnou brzdou ovládanou z řídítek. Přítlačnou brzdu tvoří kovový odlitek, který se po stisku páčky přitlačí přímo na pneumatiku koloběžky.
Koloběžka NILS Extreme HM208T je vhodná pro děti i dospělé. Charakteristikou modelu HM208T jsou tlumiče na předním i zadním kole a mechanická, kotoučová brzda.
Skládací hliníková konstrukce je lehká, pevná a po složení není problém s koloběžkou cestovat například v autobuse, nebo tramvaji. HM208T se také snadno vejde do kufru osobního automobilu, kde nezabere moc místa a můžete si ji tak vzít s sebou například na dovolenou.
Systém odpružení obou kol zvyšuje jízdní komfort. Tlumiče pohlcují nárazy a jízda po nerovném asfaltu, nebo dlažebních kostkách je příjemnější a tižší. Robustní zadní blatník slouží jako přítlačná brzda, která ještě podtrhuje brzdný účinek kotouče. Samotný kotouč je bržděn jedním pístkem, který je mechanicky ovládaný lankem z páčky na řídítkách, ty jsou opatřeny gumovými rukojeťmi, které zajišťují pevný a pohodlný úchop. Velká kola jsou osazena ložisky ABEC 9 a pumpovanou pneumatikou o průměru 200 milimetrů. Tato kombinace zajišťuje rychlou, plynulou a bezpečnou jízdu. Pumpované pneumatiky navíc spolupracují s tlumiči a také pohlcují povrchové nerovnosti. Blatník na předním kole a skládací stojánek jsou již jen pomyslnou "třešničkou na dortu", která přizpívá k maximálnímu možnému komfortu z jízdy a k celkové radosti ze samotného použivání modelu MH208T.
Parametry:
Upozornění: