DOSTAŇ SE DO FORMY S ČINKAMI HMS!

 

Činky jsou absolutní klasikou, na kterou nedají dopustit kulturisté ani fitness trenéři a pokud dbáš na aktivní životní styl, určitě by ti neměly chybět. Posilování je skvělou sportovní aktivitou, posílí ti kardiovaskulární systém, rychle díky němu nabereš svalovou hmotu a procvičíš obdivuhodné množství svalových skupin.

Holky, že nechcete vypadat jako Rambo? Žádný strach, pro dosažení viditelné svalové hmoty je potřeba cvičit několik hodin denně a dodržovat speciální jídelníček. S rostoucími svaly v těle naopak rychleji pálíš kalorie a tím rychleji zhubneš a vytvaruješ postavu.

Vyznáváš minimalismus nebo máš doma na posilování vyčleněno jen pár metrů čtverečních? Pak je pro tebe posilování tou pravou volbou. V posledních letech je velmi oblíbené posilování vlastní vahou, u toho však můžeš postupovat jen do určité míry. Oproti tomu činky přidají tvému pohybu na efektivnosti a zároveň můžeš stále zvyšovat svou úroveň. Navíc jsou neuvěřitelně všestranné. Proto ti dnes představíme hned několik skvělých pomůcek pro tvůj silový a kondiční trénink.

NAKLÁDACÍ ČINKY

Nakládací činky patří ke klasickému vybavení každé domácí posilovny. U nás najdeš jak samostatné jednoruční nebo obouruční nakládací činky o různých hmotnostech, tak i kompletní nakládací sady, ze kterých si klidně sestavíš také kettlebell či víceúchopové činky. Některé modely navíc disponují i praktickým kufříkem pro snadnější přenášení a uskladnění.

Jednoruční činky

Jsi začátečník nebo chceš doplnit svou základní kondiční a silovou výbavu? Jednoruční činky jsou ideální volbou a využiješ je pro mraky cviků, jako jsou bicepsové zdvihy, posilování ramen, mrtvý tah apod. Nezapomeň však trénovat obě strany rovnoměrně a dělat dostatečné přestávky. Naše jednoruční nakládací činky se skládají z činkové hřídele a sady kotoučů, takže si snadno upravíš hmotnost závaží podle své aktuální kondice a výkonnosti.

 

Obouruční činky

Obouruční činky jsou důležitou součástí domácího posilování a efektivně s nimi procvičíš celou horní polovinu těla. Kromě absolutní klasiky u nás najdeš také obouruční nakládací činku pro cvičení typu Body Pump, tedy dynamické cvičení s nízkou váhou, kterou ocení nejen muži, ale i ženy.

 

Činkové sety

Chtěl bys raději kompletně vybavenou domácí posilovnu a chceš mít jistotu, že budou všechny komponenty k sobě pasovat? Pak koukni na naše činkové sety. Najdeš v nich dvě jednoruční osy, spojovací díl, pomocí kterého sestavíš obouruční činku, nakládací kotouče různých hmotností a matice pro zajištění závaží. Kotouče jsou buď kompozitní, tedy z tvrdého plastu vyplněného cementem, nebo litinové. Kompozitní jsou objemově náročnější, oproti tomu jsou litinové skladnější. Vybrat si můžeš také z různých vychytávek, třeba kotouče s pryžovým návlekem po obvodu, který tlumí nárazy při dopadu na zem, což oceníš hlavně v domácím prostředí. Zároveň toho hodně vydrží a snesou i hrubší zacházení. Nebo šestihranný tvar kotoučů, který zamezí odvalení a činky tak najdeš tam, kde jsi je odložil.

Multifunkční sety 6v1

Poohlížíš se po něčem všestrannějším nebo činky využívá více členů domácnosti? Tak to bys neměl přehlédnout vychytanou kombinaci multifunkčních setů 6v1, ze kterých si jednoduše sestavíš buď dvě jednoruční činky nebo obouruční nakládací činku, kettlebell či víceúchopové činky. Přiložená madla pak skvěle využiješ i jako podpěry na kliky. Kettlebell patří mezi nejoblíbenější posilovací pomůcky, je skvělý pro silový trénink a nabízí širokou škálu využití pro jednoruční i obouruční úchop. Je vhodný také na protahovací cviky. S lehčími jednoručními činkami můžeš provádět velké množství cviků, ale jsou ideální i na běhání, fitbox a další sporty, při kterých ti pomohou zvýšit zátěž tréninku. Pro procvičení horní poloviny těla je nejvhodnější obouruční nakládací činka. Obecně jsou těžší činky určené k budování svalové hmoty a lehčí ke zpevnění svalů a stabilizaci kloubů a šlach.

Sety HMS 6v1 obsahují dvě jednoruční nakládací osy, spojovací díl, pomocí kterého sestavíš obouruční činku, nakládací kotouče různých hmotností, matice pro zajištění závaží a nakládací trn a madla pro sestavení kettlebellu, činky se třemi úchopy a činky s bočním madlem. Opět si můžeš vybrat z kompozitních nebo litinových kotoučů a z vychytávek jako jsou gumové opryžování či šestihranný tvar.

 

Sečteno a podtrženo, činky jsou absolutním základem každého cvičení, ať už jsi začátečník či profesionál. A v kombinaci s posilovací lavicí jsi schopen zacílit téměř na všechny svalové partie a odcvičit svůj trénink na maximum. Ale o tom zase příště. Pomůžeme ti se v posilovacích lavicích zorientovat a přidáme pár tipů jak na nich cvičit. Nepřestávej nás sledovat!

 

Team 2sport.cz