Parametr určuje typ brzdy na zadním kole.
Flexi Fender je nášlapná brzda, která zároveň slouží jako blatník. Tento blatník je vyroben z jednoho kusu pružné oceli a je rovnou přišroubován k stupátku koloběžky. Tato brzda je nejlevnější a nejvíce namáhána.
Nášlapná brzda slouží zároveň jako blatník, který je pomocí osy s pružinkou připevněn k rámu koloběžky. Jde o nejrozšířenější typ brzy u skládacích koloběžek.
V-Brake brzda je ovládána páčkou z řídítek. Lanko je vedeno přímo k ramínku brzdy a brzdný účinek tak je velice efektivní a dobře dávkovatelný.
Cantilever je označení pro předchůdce "Véčkových" brzd. Lanko je vedeno k táhlu, přes které prochází lanko spojující ramínka brzd. Brzdný účinek je mnohem nižší, než u V-Brake.
U-Brake je předchůdce brzdy typu Cantilever. Jde o nejzákladnější model brzdy, kdy se konstrukce ve tvaru písmene "U" rychle zanáší například bahnem. Brzdný účinek je podobný brzdám Cantilever.
Kotoučová brzda má mnohem vyšší brzdný účinek, než jakákoliv jiná, ráfková brzda. U koloběžek se kvůli zachování nízké hmotnosti, používají mechanické brzdy. U mechanických brzd je ovládán pouze vnější pístek a vnitřní pístek se musí velice přesně a v pravidelných intervalech seřizovat, jinak může dojít k ohnutí brzdového kotouče. Účinek brzd je také nižší, než u hydraulických brzd používaných na jízdních kolech.
Kombinace nášlapné + přítlačné brzdy se používá u vyšších modelů skládacích koloběžek, kdy je brzdný účinek nášlapné brzdy podpořen malou, přítlačnou brzdou ovládanou z řídítek. Přítlačnou brzdu tvoří kovový odlitek, který se po stisku páčky přitlačí přímo na pneumatiku koloběžky.
Koloběžka NILS Extreme WHS260 je ideálním prostředkem pro zdolávání městských uliček, dlážděných chodníků a lesních stezek. Model WHS260 je koloběžka se sportovním charakterem. Díky nosnosti 120 kg si ji může užívat celá rodina. Rám je vyroben z kvalitní oceli, na ráfky jsou obuty pneumatiky s duší a pro maximální bezpečnost je koloběžka vybavena brzdami typu V-brake. Tyto vlastnosti koloběžku přímo předurčují k použití na asfaltu, dlažbě, ale i na štěrku a nezpevněných stezkách. Integrovaný stojánek pak usnadňuje parkování koloběžky a velké přední kolo zlepšuje ovladatelnost a prostupnost terénem.V zadní části rámu se nachází dvojitá patka, která umožňuje měnit náklon koloběžky podle toho, zda chceme jezdit bezpečněji v lehkém terénu a nebo rychleji po rovné silnici
Řídítka jsou, pro maximální komfort i při dlouhé jízdě, opatřeny gumovými, ergonomicky tvarovanými gripy s rohy. Vedle gripů se nachází kovové páčky brzd.
Sklápěcí, hliníkový stojánek, blatník nad zadním kolem a držák na láhev už jsou pouze pomyslnou "třešničkou na dortu".
Parametry:
Upozornění: